FANDOM

Riko helping Daikichi Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Liko Izayoi
Riko profile
Kanji十六夜 リコ
RōmajiIzayoi Riko
Informacje
SezonMaho Girls Precure!
Wiek13
19 (MTPC49)
PłećKobieta
Kolor WłosówFioletowe (Liko)
Liliowe (Cure Magical)
Kolor OczuFuksja (Cure Magical, Liko)
Miejsce ZamieszkaniaŚwiat Magii (formalnie)
RelacjeLilia (Mama)
Lian (Tata)
Liz (Starsza Siostra)
Alter EgoCure Magical
Główny KolorFioletowy
Pierwsze PojawienieMaho Girls Precure! Odcinek 1 Spotkanie Miracle i Magical! Narodziny Magicznych Precure!
Głos AktoraYui Horie
Riko Izayoi (十六夜 リコ Izayoi Riko?, Liko) Riko jest trzynastolatką, która uczęszcza do Szkoły Magii i Tsunagi First Middle School w Świecie Mirai. Mimo, że jest mądra, jej magia jest bardzo słaba, ma nadzieję że będzie mogła stać się poważą czarownicą w przyszłości. Mieszka razem z Mirai i jej rodziną, Podczas poszukiwania klejnotu "Link Stone Emerald".

Jej alter ego Cure to Cure Magical (キュアマジカル Kyua Majikaru?).

Osobowość Edytuj

Riko stara się wyglądać na opanowaną i poważną, żeby zaimponować ludziom. W rzeczywistości jest zupełnie inna. Jest wrażliwa na punkcie tego, co inni o niej myślą i dość często się denerwuje, na przykład kiedy Ha-chan umeblowała pokój jedynie za pomocą magii.

Wygląd Edytuj

Riko jest szczupłą 13-latką. Ma różowe oczy i fioletowe włosy, które układa w kucyk za pomocą gumki z pomponem. Nosi blado fioletową bluzkę z długimi bufiastymi rękawami oraz fioletową sukienkę na ramiączkach z koronką i wzorem różowych kwiatków przewiązaną czerwonym paskiem z kokardką.

Na lato Riko nosi granatową bluzkę na ramiączkach z guzikami, koronką i czerwoną kokardką oraz fioletową spódniczkę.

Jako Cure Magical nosi  fioletową sukienkę bez ramiączek, z kołnierzykiem i białym tiulem, ciemnofioletowy gorset z różowymi kokardkami i wycięciami oraz żółtą pelerynę spiętą na ramionach broszką z diamentem, czerwoną koronką oraz ,,skrzydełkami". Posiada również wyblakłe czarne rękawiczki i podkolanówki, fioletowe buty na obcasach i złote bransolety. Na nogach (na wysokości kostek) ma czerwone opaski ze ,,skrzydełkami", a na głowie czerwoną kokardę i opaskę z czarnym kapelusikiem z pomponem podszytym tiulem. Długie włosy ma ułożone na kształt skrzydeł.

W swojej Rubinowej Formie jest ubrana w czarno-czerwony strój. Jego czarna, górna część jest spięta na szyi czerwoną wstążką i ma wycięcie na wysokości obojczyka. Długie czerwone rękawy ozdobione białym puchem i odsłaniające ramiona odchodzą z czerwonej części bluzki na wysokości klatki piersiowej, ozdobionej biało-czerwoną kokardką po środku. Czarny gorset ozdobiony czerwonymi guzikami i kokardkami z żółtymi gwiazdkami oraz czerwonym materiałem łączy się z wierzchną częścią spódnicy do kolan. Natomiast jej spodnia część jest koloru czerwonego, ozdobiona na krawędziach koronką. Cure posiada czerwone podkolanówki bez części stopy ozdobione czarnymi nitkami i białą koronką, kolczyki w kształcie gwiazdek i złote bransoletki. Na nogach ma czerwone buty z żółtymi gwiazdkami. Włosy upięte w dwa kucyki ozdabia czerwonymi kokardkami i kapelusikiem znanym z jej Diamentowej Formy.

W jej Szafirowej Formie jest ona ubrana w niebieski top podszyty koronką i spódnicę do kolan - jej wierzchna warstwa z rozcięciem na przodzie jest w kolorze niebieskim, natomiast kolory spodniej części to fioletowy przechodzący w róż. Zakłada również niebieską bluzkę na jedno ramię z rozcięciem i kokardką ozdobioną klejnotem i pomponem oraz granatowy płaszcz z frędzlami i złotymi krawędziami. Jej ramiona oplata błękitny szal. Na nogach ma niebieskie obręcze, granatowe ochraniacze na łydki ze złotymi krawędziami i granatowe sandały z niebieską nitką. Oprócz tego posiada też ciemnoniebieskie rękawiczki bez palców zapięte złotym pierścieniem na środkowym palcu, złote bransoletki, puchowy pasek i dwa koraliki - perłę i gwiazdkę - zawieszone w pasie na nitkach. Włosy spięte w wysoki kucyk z niebieskim pasemkiem ozdabia gwiazdkami i kapelusikiem dodatkowo ozdobionym czerwonymi piórkami.

W jej Topazowej Formie jest ona ubrana w żółtą sukienkę z bufiastymi rękawami i pomarańczowymi krawędzami. Pośrodku klatki piersiowej znajduje się czerwona kokardka z białym pomponem ozdobionym żółtym klejnotem. Brązowy pasek w talii spina szelki tego samego koloru. Odchodzi od niego biała wstążka zapięta w określonych miejscach ozdobnymi bezami. Z tyłu spódnicy znajduje się pomarańczowa kokarda. Cure nosi na nogach pomarańczowe podkolanówki ozdobione białym materiałem z gwiazdkami i białym puchem na wysokości kostki oraz czerwone buty na obcasach ozdobione bezą. Oprócz tego posiada także pomarańczowe rękawiczki bez palców zapięte bezą na środkowym palcu, złote bransoletki i żółty kołnierz. Włosy, częściowo spięte w dwa warkocze, częściowo rozpuszczone, ozdabia żółto-pomarańczową galaretką z lukrem i truskawką na papierowej niebieskiej serwetce oraz czarnym kapelusikiem.

W jej Tęczowej Formie jest ubrana w fioletową sukienkę bez ramion, ze złotymi wzorami i koronką. Posiada przezroczyste fioletowe bufiaste rękawy od łokcia do połowy przedramienia. Z tyłu sukienki ma długi kawałe tiulu ozdobiony kokardkami. Na nogach nosi fioletowe kozaki, z czego na prawej ma zawiązaną wstążkę. Ważnym elementem stroju jest także biała peleryna z wyciętymi wzorami. Swoje rozpuszczone włosy Cure ozdabia dużym czarnym kapeluszem z różami i białym piórem.

Historia Edytuj

Relacje Edytuj

Cure Magical Edytuj

Ataki Edytuj

Diamond Eternal - jest to pierwszy atak Cure Miracle; wykonała go z Cure Magical w odcinku drugim. Aby go wykonać, Cure Miracle potrzebuje Diamentu Linkle oraz Różdżki Linkle.

Ruby Passionale - jest to drugi atak Cure Miracle i Cure Magical zaprezentowany po raz pierwszy w odcinku 3. By go wykonać, Cure Miracle potrzebuje Rubinu Linkle oraz Różdżki Linkle.

Sapphire Smartish - trzeci atak Cure Miracle wykonany razem z Cure Magical w odcinku 7. Do tego ataku Cure Miracle potrzebuje Szafiru Linkle oraz Różdżki Linkle.

Topaz Esperanza - czwarty atak Cure Miracle wykonany razem z Cure Magical w odcinku 11. Do tego ataku Cure Miracle potrzebuje Topazu Linkle oraz Różdżki Linkle.

Extreme Rainbow - pierwszy atak grupowy Cure Miracle wykonany razem z Cure Magical i Cure Felice. Do tego ataku Cure Miracle potrzebuje Linkle Stone Alexandrite oraz Rainbow Carriage.

Linkle Aquamarine - pierwszy solowy atak Cure Magical ukazany w odcinku 6. By go wykonać potrzebuje ona Wodnego Marinu Linkle oraz Różdżki Linkle.

Linkle Peridot - drugi solowy atak Cure Magical zaprezentowany w odcinku 14. By go wykonać potrzebuje ona Peridotu Linkle oraz Różdżki Linkle.

Linkle Moonstone - trzeci solowy atak Cure Magical ukazany w odcinku 21. By go wykonać, potrzebuje ona Księżycowego kamienia Linkle oraz Różdżki Linkle.

Piosenki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Prawdopodobnie jest leworęczna. Można to stwierdzić, obserwując, że podczas wszystkich ataków Różdżkę Linkle trzyma w lewej ręce.

Galeria ObrazówEdytuj

Maho Girls Precure! charaktery
Cures Mirai Asahina/Cure MiracleRiko Izayoi/Cure MagicalHa-chan/Kotoha Hanami/Cure Felice
Wróżki Mofurun
Złoczyńcy DokurokusheYamohBattySpardaGamettsuYokubarl
DeusmastLabutShaakinsuBeniigyoDonyokubaru
Pozostałe Postacie Kyoko AsahinaDaikichi AsahinaKanoko YukiLizLienKochoKyotoMagiczny KryształFrancoisGustavToddHookIsaac-senseiLoretta-senseiJunKeiEmilyDorothy, Nancy i CissyKana KatsukiMayumi NagaseSota OnoTakagi-sensei
Postacie Filmowe Cure MofurunKumataDark Matter